Den här sidan är anpassad för browsers med ordentligt CSS-stöd. Uppgradera din browser.
PC
« Föregående
Visar inlägg 1-17 av 17
Nästa »
PC-speltips sökes.
Just köpt nytt allt till den gamla burken och är sugen på att spela något.
Har mest bara suttit på sidlinjen och kika på PC-laget och lyssnat på konsolfanboysens skanderande om att PC'n är död.

Nu när jag har kikat runt på steam och lite allt möjligt, jag hittar ju inga spel jag vill spela!
Alla multiplatformsspel vill jag köra på PS3, men jag trodde ändå att det skulle bli en hög med PC-spel över.

Så, nån som har något tips på nåt fräsigt att spela?

Det enda jag kan komma på just nu är Borderlands, och The Witcher som jag norpade på julrean på Steam.

'THE REBELS ARE FUCKTARDS!'
Borderlands finns ju till multiplattform också iofs. Bra spel som attan dock om du frågar mig

Det värsta är väl att de spel som är PC-only är MMO-rpg så som WoW eller spel som Team Fortress 2. :\
När man tänker på det så borde det ju finnas flera titlar som enbart till PC, men jag kan inte för mitt liv komma på några direkt, vilket känns konstigt. De flesta bra spel är väl multiplattform nuförtiden va? :S

"War. War never changes."
Det är ju lite lurigt att ge tips utan att veta vad du är ute efter. En bra start om du är sugen på att följa PC är att läsa vad herrarna på rockpapershotgun har att säga. En god mix av allt mellan AAA till flashspel. Ett exempel är en intervju med Arcen games om A valley without Wind. Apropå Arcen är AI War ett tips.

Nu är det kanske dumt att redan blicka mot 2011 men det kommer en del intressant.

Alien Swarm, Magicka, Amnesia, Minecraft, Arma 2, Kings Bounty, Mount & Blade, Torchlight, The Void, Warhammer 40k, Blood Bowl, Men of War, Machinarium, Trackmania, The Hunter. Kanske det däringa mmo:t world of warcraft? :f Eve online?

Men det är ju inte riktigt samma typ av spel på PC som på konsol.

edit:
puppy skrev:De flesta bra spel är väl multiplattform nuförtiden va? :S
Det beror på definitionen av "bra". Storspel kanske men det är inte alltid vad man vill ha.

Kom förresten på Frozen Synapse också. Civ 4/5 är väl dessutom klassiska.

casualcore wnkr | slayer of threads
Jag är sugen på att testa Magicka, har bara inte tillräckligt med vänner som är lika intresserade av spel som jag är.

Det problemet har jag haft i många år nu. Men inte lessnat tillräckligt för att byta communities vilket säger mer om hur viktigt det sociala spelandet är. Är emellertid sugen på att få till en regelbunden spelkväll, kanske med hypers men det är svårt att hitta plattform och spel som alla vill leka med.

[Hype.se]

Jag gillar Desperados - Wanted Dead or Alive till PC. Borde inte kosta så mkt nu heller. Om du vill har jag nog en kod till Lead and Gold som du kan få. Eller, såvida ni samlar er kan jag nog skaka fram ett par stycken tom.

w w w . h y p e . s e
Blev inte så mycket spelköpande, alla pengar fick gå till att köpa nytt allt till allt allt.
Processorn går varm så det blev ny processorkylare, men för att processorkylaren ska vara effektiv behövs det fin cirkulation i burken.
Så det blev till att köpa ett nytt chassi, och för att ytterligare hjälpa cirkulationen så blev det en massa extrafläktar också.
Så nu blir det bar backe den här månaden också.

Vad händer på PC-fronten nu? Hittar du nåt bra eller har du gett upp?

[Hype.se]

Det är gratis helg på Steam för Lead and Gold, så ni som inte har provat på det - eller vill lira mot mängder av spelare - borde kolla in det nu. Plus att det kostar 22kr till och med söndag.

w w w . h y p e . s e
Vad har du skaffat för chassi, kylare och fläktar då Landslide? Köp Starcraft 2 och lägg till mig på friendslistan!

Chassi
Kylare
Fläktar

Inte pluppat dit CPU-kylaren än eftersom stock-kylaren klarar sig bra i det nya chassit och jag är väldigt lat.

Den här tråden måste bumpas!

Nyligen införskaffat The Witcher 2 efter att jag klarade ettan och gillade det skarpt.
Duke Nukem Forever är ju i faggorna och det måste införskaffas.
Andra spel som lockar är Terraria, Deus Ex och kanske lite annat.

Amba, behöver din mail för att lägga till dig som vän. Starcraft 2 införskaffas nog snart.

Check yur inbox!

Jag kommer inte ihåg hur många spel jag hade när jag gjorde den här tråden, men jag tror att jag har gått över gränsen nu...

Nu är det inte spel jag vill ha som jag köper, jag köper dom för att utöka samlingen.
Tror jag har klockat in på över 200 spel på steam nu, vatten och hårdbröd varje dag.
Dagens i-landsproblem!

Fast det är jävligt värt det Landslide :D

"War. War never changes."
Dear Esther och Alan Wake inköpta!

Dear Esther är ju tydligen inte ett "spel" utan mer en historia, tror inte ens att det var speciellt interaktivt.
Men jag blev nyfiken när det blivit hyllat till skyarna av kritiker, och det kostade bara €7.99.

Alan Wake tror jag var uppskattat av hype.se i överlag om jag minns rätt?
Eftersom jag spelade det under lite "omoraliska former" när det släpptes till 360 så köpte jag det på Steam nu.

Vad ska andra hypare spela i helgen/närmsta framtiden?

Edit: Ni får gärna lägga till mig som vän på Steam om ni vågar. Heter Corgyll där, men jag vet inte om det räcker för att hitta mig om man söker eftersom dom har gjort om sökfunktionen litegranna.
http://steamcommunity.com/id/Corgyll

Edit2: Hittade precis DET HÄR, 33% off på Alan Wake, synd att jag köpte det för fullpris på Steam redan

Är överlag passiv på pc-fronten numera pga bärbar med dålig prestanda men lade till ett stycke Corgyll ändå. Det funkar bra att söka på Corgyll för övrigt.

« Föregående
Visar inlägg 1-17 av 17
Nästa »
Skriv ett inlägg

Du måste vara inloggad för att kunna skriva ett inlägg. Logga in här.