Den här sidan är anpassad för browsers med ordentligt CSS-stöd. Uppgradera din browser.
TV-spel
Visar inlägg 61-64 av 64
Nästa »
E3 2011
puppy skrev:Men seriöst, Kinect verkar ju faktiskt få lite titlar som kan göra den värd. Fable: Journey och att det ska funka till Mass Effect 3 bland annat. Sen såg jag nån trailer till "Rise of nightmares" eller något sånt. Men, det ser inte ut att bli något köp av en sån för mig på ett tag iallafall.

Men Wii U? Vad är grejjen egentligen? Jag har inte haft tid att leta upp någon bra info om vad den faktiskt innebär, mer än att det är en bärbar konsoll med motionsensor och touchscreen. Är det något mer än det?

Va, Fable: Journey, vad tycker du verkar intressant där?

Jag gillar Wii U ändå. Den feta kontrollen tror jag kan bidra med mer avancerade spel och mer inlevelse när man spelar. T.ex. ta Fallout (som jag iofs själv inte spelat men passar bra som exempel), där skulle man inte behöva gå ur själva spelandet på TV:n utan kontrollen är Pip-Boy:en. Smidig och snygg lösning. Aliens - den läskiga radarn. Bilspel - hastighet & varvtal (inget som iofs stör mycket som det är nu heller men). Diablo - snabb access till loot/inventory!!1 Deus Ex - hacking (som om man kopplade in en dosa i låset etc, ja ni hajjar). Osv osv. Mega.

Hur som helst finner jag det märkligt att de går ut med deras kommande konsol såhär långt i förtid. Ett år är ju bra länge. Ett halvår är nästan lite länge det med kan jag tycka. Reggie säger att de använde PS3/360-material i demovideon pga av detta. Men har han då funderat på att när de väl trycker ut Wii U så är det inte länge kvar till nästa konsolsläpp från Sony och M? Som givetvis har mer kräm under skalet. Då blir det first-part-spels-Wii all over again. Grattis. :S

Japanska företag är inte kända för att förstå konsumenter.

Och vad jag har förstått så säljer inte Wii lika bra nu längre, tror att både 360 och ps3 har gått om i försäljning.
Kanske inte totalt änsålänge men månad för månad eller nåt.

'THE REBELS ARE FUCKTARDS!'
Ambassador skrev:Va, Fable: Journey, vad tycker du verkar intressant där?

Mest det faktum av att det kommer använda Kinect so far ;D ^^ Kan bli intressant vad de kan göra med den kontrollen i ett sånt spel om du frågar mig.
Ambassador skrev:T.ex. ta Fallout (som jag iofs själv inte spelat men passar bra som exempel), där skulle man inte behöva gå ur själva spelandet på TV:n utan kontrollen är Pip-Boy:en. Smidig och snygg lösning. Aliens - den läskiga radarn. Bilspel - hastighet & varvtal (inget som iofs stör mycket som det är nu heller men). Diablo - snabb access till loot/inventory!!1 Deus Ex - hacking (som om man kopplade in en dosa i låset etc, ja ni hajjar)

Jävligt bra poänger måste jag säga. Tänkte inte på det på det sättet. Det gör ju faktiskt att Wii U verkar ännu lite mer intressant nu faktiskt. Får börja kolla upp lite mer om den :D

Landslide skrev:Kanske inte totalt änsålänge men månad för månad eller nåt.

Många bäckar små. Men har inte det att göra med att både Sony och Microsoft kommer med större titlar än vad Nintendo kommer med nu också?

"War. War never changes."
Inte lika mycket pinsammheter i år, men lite skoj kom i alla fall.

Läs upp-och-ner: i37OHSSV
Visar inlägg 61-64 av 64
Nästa »
Skriv ett inlägg

Du måste vara inloggad för att kunna skriva ett inlägg. Logga in här.